PSYCHOLOGOVÉ

PhDr. Kateřina Fidrhelová

ředitelka, psycholožka

fidrhelova@ppp6.cz

  • Postgraduální výcvik v gestalt terapii
  • Výcvik v gestalt terapii pro děti a mládež
  • Výcvik v integrované supervizi
  • Výcvik v mediaci
  • Výcvik v hypnoterapii
  • Výcvik práce s tělem – primitivní exprese
  • Projektivní techniky v poradenské praxi
  • Metody práce s rodinami
  • Jóga pro děti
  • Funkční studium pro školský managment
  • Certifikátor primární prevence

 

PaedDr. Alena Křepelová

zástupkyně ředitelky, psycholožka

krepelova@ppp6.cz

alena_krepelova

  • Výcvik v terapii rodinných systémů
  • Výcvik v systemické terapii
  • Supervize v terapii rodinných systémů
  • Projektivní techniky v poradenské praxi
  • Metody práce s rodinami
  • Klinická hypnóza
  • Komunikativní techniky a asertivita
  • Kurz psychosyntézy
  • DOV – kurz metody Scharinger

 

PhDr. Irena Kitzberger Vlachynská

psycholožka

vlachynska@ppp6.cz

  • Výcvik v terapii rodinných systémů
  • Metody a techniky práce s rodinami
  • Dílčí oslabení výkonu
  • Eriksonovská hypnoterapie
  • Kineziologie – rozcvičky mozku
  • Projektivní techniky v poradenské praxi
  • Relaxační techniky pro děti
  • Metoda KUPOZ, KUPREV
  • Náprava grafomotorických obtíží u dětí za využití arteterapeutických a relaxačních prvků
  • Metoda Scharingerové a Sherborne
  • Využití Pessoterapie

 

Mgr. Linda Kolenatá

psycholožka

kolenata@ppp6.cz

  • Filosofická fakulta MU v Brně, obor Psychologie
  • Psychoterapeutický výcvik Gestalt
  • Terapie hrou – Mgr. Galusková Kolín
  • Začlenění žáka s PAS do kolektivu třídy – NAUTIS Praha
  • Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním – NÚV Praha
  • Vzdělávání a práce s nadanými žáky – NÚV Praha
  • IDS – diagnostika inteligence a obecné vývojové úrovně u dětí – NÚV Praha
  • Respektovat a být respektován – Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání
  • Telefonická krizová intervence – SVSKI a CSSP Praha
  • Škola jako místo setkavaní – FF UK, katedra psychologie
  • Test kresby stromu – IPPP Praha
  • Týrané a zneužívané dítě, rozpoznání a první pomoc – IPPP Praha
  • Práce s výchovnými problémy ve třídě – DYS-centrum Praha
  • Zvyšování právního povědomí v oblasti prevence sociálně patologických jevů na školách – Elrond o.s.

 

Mgr. Pavel Kšajt

psycholog, speciální pedagog

ksajt@ppp6.cz

  • Psychologie a speciální pedagogika (etopedie, logopedie, psychopedie) Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
  • Psychodynamicky orientovaný psychoterapeutický výcvik SUR
  • Skupinové formy práce s dětmi a mládeží
  • Relaxační metody pro děti
  • Sociální klima třídy
  • Metody a techniky práce s rodinami
  • Diagnostika specifických matematických schopností a specifických poruch učení v matematice
  • Člen Komise pro sociálně-právní ochranu dětí při MČ Praha 6

 

PhDr. Ivana Kubešová

psycholožka

kubesova@ppp6.cz

  • Psychodynamicky orientovaný psychoterapeutický výcvik SUR
  • Výcvik práce s tělem
  • Výcvik v Pesso terapii
  • Kurz tibetské léčebné relaxace KUM NYE
  • Feldenkreisova metoda práce s tělem
  • Výcvik v Rodinných konstelacích

 

Mgr. Adéla Kubíková

psycholožka, speciální pedagožka

kubikova@ppp6.cz

Adela Kubikova

  • Kurz Komplexní krizová intervence
  • Výcvik Terapeutická práce s dotekem
  • Výcvik Deep Draining
  • Kurz Reichovy charakterové typy
  • Kurz Autogenní trénink
  • Kurz Focusing
  • Kurz Pohybová terapie a Gestalt terapie
  • Výcvik v Integrativní psychoterapii zaměřené na tělo (probíhá)
  • Kurz FIE I (probíhá)

 

PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, PhD.

psycholožka

martanova@ppp6.cz

  • Absolventka učitelství pro střední školy na UJEP Ústí na Labem
  • Absolventka psychologie a speciální pedagogiky na Pedf UK v Praze
  • Výcvik v Gestalt psychoterapii
  • Supervizorka v oblasti školství a psychoterapie
  • Kurz adiktologie, Kurz lektorů primární prevence
  • Dlouhodobě vzdělává výchovné poradce a školní metodiky prevence ve specializačním studiu
  • Odborná asistentka na Katedra psychologie Pedf UK v Praze, vyučuje, věnuje se výzkumné činnosti
  • Odborná asistentka na Klinice adiktologie 1.LF UK v Praze, vyučuje, věnuje se výzkumné činnosti
  • Publikační činnost výběrově:
  • Užití prvků Gestalt terapie v pedagogicko – psychologickém poradenství I.- III. Zpravodaj. Pedagogicko – psychologické poradenství č. 46, 48 ,49. IPPP ČR, Praha 2006–2007.
  • Pavlas Martanová, V. (2012). Dětská skupina – zrcadlo reality. Jak se před něj postavit? Jak do něj pohlížet? In Pacnerová, H.; Zelenda Kupcová, A. Vybraná témata vychovatelské praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga.
  • Širůčková. Miovský, Skácelová. (2012). Příklady dobré praxe programů školní prevence rizikového chování. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga. (1 kapitola)
  • Pavlas Martanová, V. Development of the Standards and the Certification Process in Primary Prevention – An Evaluation Study. Adiktologie 3/2012.
  • Role učitele ve vedení třídy. In: Učební texty ke specializačnímu studiu pro školní metodiky prevence. Centrum adiktologie Psychiatrické kliniky 1.LF UK, Praha 2007.
  • Valentová, L. et.kol. (2013) Pedagogicko – psychologické poradenství II. Praha: Pedf UK. (2 kapitoly: Primární prevence rizikového chování v podmínkách školy; školní třída).
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Evaluace dlouhodobého programu indikované prevence v pedagogicko – psychologické poradně. Adiktologie. 2014, roč. 2014, č. 1.
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Výchovní poradci a jejich situace ve Středočeském kraji. Učitelské noviny. 2014, roč. 2014, č. 31.
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Pracujeme se školákem s ADHD v mladším školním věku: Sociální kompetence. Praha: Raabe, 2014.
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Selektivní a indikovaná prevence. In Klinická adiktologie. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4331-8.
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Jak můžeme ovlivnit vztah dítěte se specifickou poruchou chování ke škole. Integrace a inkluze ve školní praxi. 2016, roč. III, č. 9.
  • Miovský M., Gabrhelík R., Charvát M., Šťastná L., Jurystová L., Pavlas Martanová V., Kvalita a efektivita v prevenci rizikového chování dětí a dospívajících. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015, 167 s., ISBN 978-80-7422-395-2.

 

Mgr. Jitka Studenovská Pýchová

psycholožka, speciální pedagožka

pychova@ppp6.cz

  • Psychologie a Speciální pedagogika, Pedagogická fakulta Univerzita Karlova
  • Výměnný program Sokrates, Fakultät für Rehabilitationswissenschaften, Universität Dortmund
  • Psychoterepeutický výcvik v gestalt terapii
  • Výcvik v gestalt terapii pro děti a mládež
  • Kurz telefonické krizové intervence
  • Výcvik v párové a rodinné psychoanalytické psychoterapii IPPART (probíhá)

 

Mgr. Kateřina Švarcová

psycholožka

svarcova@ppp6.cz

kSvarcova

  • Psychodynamicky orientovaný skupinový psychoterapeutický výcvik SUR
  • Kurz krizové intervence a práce s tělem
  • Kurzy k projektivním psychologickým technikám

 

Mgr. Hana Rulcová

psycholožka

rulcova@ppp6.cz

  • Psychologie, Filosofická fakulta Univerzita Karlova
  • Systemická psychoterapie a psychologické koučování (The Institute of Systemic Studies)
  • Autogenní trénink (Univerzita Komenského Bratislava)
  • Gestalt terapie – poznávání sebe a druhých „Tady a teď“ (PVŠPS)
  • Rodinná diagnostika a terapie (PVŠPS)
  • Práce s rodinou v adlerovském duchu (Mansio)
  • Základy existenciální analýzy (PVŠPS)
  • Problematika sebepoškozování (Fokus)
  • Využití testu pohádek v psychodiagnostice (FF UK)
  • Profesní kvalifikace Sportovní masáž (EduSpa College)
  • Kurz masáže lávovými kameny (Infinit)

 

SPECIÁLNÍ PEDAGOŽKY

Mgr. Anna Nováková

speciální pedagožka

novakova@ppp6.cz

  • Speciální pedagožka
  • Nápravy specifických poruch učení
  • Výchovné poradenství
  • Lektor činnostního učení v matematice
  • Kurz artefiletiky
  • Kurz ROPRATEM – program pro rozvoj pracovního tempa – pro děti od 9 let až po SŠ
  • Kurz pro rodiče s dětmi: PÍSMO, jako vědomá  STOPA POHYBU – cvičení a malování s prvky tchaj-ťi na rozvoj grafomotoriky
  • Kurzy Feuersteina zaměřené:  Instrument Od jednotky ke skupině – sčítání, rozlišování, dekódování a kódování, deduktivní myšlení (vytváření úsudku), deduktivní zdůvodňování, rozvoj matematických operací
  • Instrument Rozpoznání emocí – emoční reakce
  • Instrument Od empatie k činnosti – zvládání různých sociálních situací
  • Kurz KUPOZ na rozvoj pozornosti u dětí s ADHD – pro děti od 8 do 12 let
  • Kurz KUPREV – primárně preventivní párový program pro děti od 4 do 8 let – pro děti v nultých ročnících ZŠ, pro děti s odkladem, pro děti z národnostně smíšených manželství, pro děti s ADHD
  • Percepční a motorická oslabení ve školní praxi – nápravná cvičení
  • MAXÍK – stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou

 

Mgr. Kristýna Růžičková

speciální pedagožka

ruzickova@ppp6.cz

  • Speciální pedagogika, Pedagogická fakulta Univerzita Karlova
  • Kurz grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku
  • Diagnostika školní zralosti

 

METODIK PREVENCE

Bc. Ondřej Mýtina

metodik prevence

mytina@ppp6.cz

Ondrej Mytina

  • Univerzita Karlova v Praze: Psychologie a speciální pedagogika
  • Psychodynamický psychoterapeutický výcvik v komunitně-skupinové psychoterapii

 

ASISTENTKY

Mgr. Markéta Žáková

asistentka psychologů

zakova@ppp6.cz

Markéta Žáková

  • Kurz Základy krizové intervence
  • Kurz Motivační rozhovory

 

Poděkování

Děkujeme našim kolegyním, které jsou aktuálně na mateřské dovolené

 

Mgr. Lenka Chmelařová

  • V současné době na mateřské dovolené
  • Absolventka FF Univerzity v Olomouci
  • Vede dětské skupiny a skupiny pro středoškoláky
  • Pětiletý sebezkušenostní výcvik práce se třídou a růstovou skupinou KVP
  • Kurz krizové intervence
  • Kurz Motivační rozhovory

 

PhDr. Eliška Kobzová

eKulhankova

  • V současné době na mateřské dovolené
  • Systematický psychoterapeutický výcvik v Gestalt psychoterapii (od r. 2011 dosud)
  • Diagnostika poruch autistického spektra (IPPP, lektorka PhDr. Dana Krejčířová)
  • Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením (IPPP, PhDr. Dana Krejčířová)
  • CARS – Škála dětského autistického chování (APLA, PhDr. Thorová, PhD.)
  • Kurzy k diagnostickým metodám (SON-R, diagnostika ADHD, IDS, aj.)
  • Sandplaying I. a II.  (IVGT, Praha, 2014 a 2015)
  • Motivační rozhovory I. (PhDr. Soukup, NÚV, 2014)
  • Psychické trauma (MUDr. Pöthe, 2014)

 

Mgr. Kateřina Spěváková

  • V současné době na mateřské dovolené
  • Kurz lektorů primární prevence
  • Výcvik v metodách zážitkové pedagogiky – lektor kurzů zážitkové pedagogiky
  • Lektor v práci s dětmi z dětských domovů
  • Výcvik v integrované psychoterapii

 

Mgr. Anna Štindlová

aChladova

  • V současné době na mateřské dovolené
  • Semestrální studium psychologie ve V. Británii (Erasmus)
  • Výcvik v integrativní gestalt terapii (ukončení 2013)
  • Kurz prevence a adiktologie
  • Seminář prevence školního násilí a šikany
  • Kurz her s psychologickým obsahem
  • Kurz relaxačních technik
  • Workshop Základy psychosomatiky
  • Rorschachova metoda – základní kurz, použití u dětí
  • Účast na odborných akcích s tematikou rodinné terapie

Děkujeme také za spolupráci našim dlouholetým kolegyním Haně Hanusové, Marii Kopové a Radce Camrdové, které odešly do důchodu.